19 elokuuta 2020

Helmojen paikkaus jatkuu

 Helmojen ehjääminen etenee. Jatkoin kuskinpuolen korjailua, ja "pääsin" lokarinkaaren ja samalla hiukan takakyljenkin kimppuun. Kaari oli helman nurkasta kadonnut lähes kokonaan, samoin kuin pätkä kylkeä kaaren vierestä. Mukavasti oli pysynyt siisti maalipinta kuplimattomana, kun kahden päällekäisen pellin päälle oli lätkitty riittävästi kittiä. Kaivelin kylkeä sen verran että löytyi ehjää, ja nakertelin siihen paikan. 


Sain paikan hitsailtua kiinni, oli pakko testata listoilla paljonko tuosta jää "näkyviin" listojen alta. Jäätiin aika räikeästi alkuperäisestä toiveesta peittää paikat listoilla.


Ja kun näkyvälle maalipinnalle joutuu tekemään jotain, ei voi enää jättää koskematta pieniin lommoihin jota tuossa jo oli. Sitten hiukan pohjamaalia pinnalle, massaa pyöränkoteloon, ja kittiä peittämään omat turailut: 

Ja kun pääsi tilanteeseen että on kittiä-odotusta-hiontaa, ja sama uudestaan, aloittelin repsikan helman kopistelun. Helma itsessään ei ollut yhtä paha, mutta kittiä oli viljelty aika reilusti, jotain "jännää" tuolla on tapahtunut joskus. En uskaltanut lähteä kaivelemaan auki juurisyytä kittimäärälle, vaan paikkasin vain helman. Pitää ottaa tuo kylki työstöön joku talvi, nyt pelotti että loppukesäkin menee ohi mikäli siihen nyt ryhdyn. Tuolta puolelta ruli otettua vähemmän kuvia, tuossa lähtökohta: 


Ja tuohon asti pääsin. Jätin illalla kitin kuivumaan, ja kuskin puolelle sain vedettyä muutaman kerroksen hiontaväriä. Pitäisi saada auto ajoon, ja käydä maalikaupassa, värikoodilla ei löytynyt väriä niin pitää käydä laitteen kanssa ja koittaa kuvata maalista oikeaa reseptiä värille.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Fiilistelyä ja jokusia kuvia

 Auto on ollut jokusia päiviä ajossa, ja viikonloppuna siihen tuli kerättyä kohtuullisesti kilometrejäkin. On toiminut hyvin, ja kuriirifirm...