Sain tehtyä Olssille tilaa talliin, ja kiiruusti auto sisälle. On
jokusen kerran tullut haaveiltua tallin laajentamisesta, muutama metri
lisäpituutta tekisi paljon käytettävyydelle, ja nyt täysikokoista autoa
talliin sovitellessa tuo lisäpituus nousi taas mieleen:
|
Keulassa hyvin tilaa |
|
Ja peräkin mahtui sisälle |
Kävi selväksi, että kahden auton talli EI ole kahden auton talli kun
pitää mahtua kiertämään autoa ympäri ja jopa tekemään jotakin. Joten
pyörittelin auton poikittain talliin, ja viimein pääsi hypistelemään
"uutta" asukasta. Äkkiseltään tutkien auto oikeasti vaikutti myyjän
puheiden mukaiselta, vähän kauhtunut ja kaipaisi maalia sekä uutta
rättiä, mutta mitään "ihme virityksiä" ei silmille hypännyt. Kumpikin
ovi hieman roikkui, ja pikaisella vilkaisulla A-pilarit olivat helman
juuresta melko pehmeät, kuten kuskin lattiakin.
Peltiä
saa uutta, joten pientä purkamista ensin jotta saa lattian paljaaksi ja
näkee koko totuuden. Purkaessa tuli etupenkin alta esiin vanha title,
sekä myynti-ilmoitus, mukava lisä tallin seinälle. Kun jakkarat oli
nosteltu pois, samoin kuin matto äänieristeineen, ja lattia imuroitu
irtotavarasta, kävi selväksi että hitsaamista saa harrastaa hiukan
enemmän kuin paikka kuskin jalkotilaan. Tässä vaiheessa selvisi myös
miksi ovet roikkuvat, A-pilarien alaosat olivat käytännössä hävinneet
lähes kokonaan. Vauriot oli saatu viimeisteltyä sillä, että joskus autoa
maalatessa silloin olleet ruosteet oli sujuvasti peitelty kitillä ja
jätetty ruoste alle muhimaan. Nyt piti viheltää peli poikki, enempää ei
uskaltanut nyppiä ennen kuin on saatu ovet pois paikaltaan. Alkoi
jännittämään että joku paikka notkahtaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti