06 kesäkuuta 2018

Takapenkin alunen valmiiksi, ja matka jatkuu kohti tulipeltiä


Aiemmin mainittu nokkapelti on nyt nosteltuna pois paikoiltaan, mutta annan A-pilareiden vielä hautua ajatuksissa, ja jatkan lattian ehjäämistä. Nokkapelti muuten yllätti samalla tapaa kuin ovet, mutta päinvastaisesti, oli julmetun painava kikkare!
Kuskin puolelta etupenkin alta ja etujalkotila olivat aika haperoa. Käytännössä lattiapelti on ruostunut puolesta välin oviaukkoa lähes tulipeltiin asti irti helmasta, joten tuosta jatketaan. Penkin alla menee taas kaksi poikittaista vahvikepalkkia, joiden kummankin päässä on korikiinnike, näistä etummainen vaikuttaa tarvitsevansa myös hieman huomiota, takimmainen taas pelkän putsauksen. Rälläköin soiron helma/kynnyskotelon päältä peltiä pois jotta pääsen helmansisään käsiksi, ehjäämään tuota poikkipalkkia ja todennäköisesti vaihtamaan pätkän sisähelmaa. Kuvassa tuo poisrälläköity soiro oviaukon kynnyskotelosta, hyvin näkee missä on ollut useampi pelti päällekkäin. On muutamasta kohtaa hävinnyt lähes kokonaan noilta kohdin, ja vastaavasti ns. kotelo-osa ei ole edes pistesyöpynyt. Tuo on mielenkiintoinen rakenne, siinä on parhaimmillaan päällekkäin sisähelman, ulkohelman, lattian ja vahvikepalkkien pelti, on melkoista näkkileipää kun ruoste päässyt iskemään kiinni.


Sain siistittyä lattiaa ja palkkeja, sekä kaivettua pehmyttä tavaraa pois sen verran että jäljelle jääneeseen lattiaan pystyy jo hitsaamaan uutta kiinni. Helmakotelo on melkoisen siisti sisältä, ja sisähelmaakin tarvitsee vaihtaa vain lyhkäinen pätkä, tuon etummaisen poikkivahvikkeel kohdalta, samalla kun poikkipalkin pään vaihtaa terveeseen. Melko iso paikka lattiaan on lätkittävä, mutta tuleepahan kerralla reilusti ehjää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Fiilistelyä ja jokusia kuvia

 Auto on ollut jokusia päiviä ajossa, ja viikonloppuna siihen tuli kerättyä kohtuullisesti kilometrejäkin. On toiminut hyvin, ja kuriirifirm...